Op woensdag 7 juni legt Jeroen Peeters de eed af als nieuwe secretaris van Olen. De gemeenteraad stelde in april Jeroen Peeters aan als opvolger van Patrick De Fré. Op maandag 15 mei is hij van start gegaan. De eedaflegging volgt op woensdag 7 juni.
Jeroen Peeters is 38 jaar, woont in Geel en is vader van drie kinderen. Tot voor kort was Jeroen manager welzijn bij stad en OCMW Turnhout. Hij is dan ook vertrouwd met het werken in een lokaal bestuur.
De nieuwe secretaris beschikt over een diploma maatschappelijk werk, is licentiaat criminologie en heeft ook een master in publiek management. Als secretaris staat Jeroen aan het hoofd van de administratie van het lokaal bestuur van Olen.
Uitgebreid takenpakket
De secretaris coördineert de teams, zorgt voor een optimale interne organisatie en adviseert op juridisch, bestuurskundig en beleidsmatig vlak. Ook is hij verantwoordelijk voor het dagelijks personeelsbeleid van zo'n 140 medewerkers. Hij is de verbindingsfiguur tussen de verschillende beleidsorganen en het personeel. In samenwerking met de financieel beheerder staat de secretaris onder meer ook in voor een optimaal financieel management.
Jeroen Peeters zal nog tot de zomer samenwerken met afscheidnemend secretaris Patrick De Fré om volledig op de hoogte te zijn van alle dossiers. Foto JP/NNieuws.